THEORY OF LEXICOLOGICAL SKILLS IN THE TEACHING AND LEARNING PROCESS

Authors

  • Sarvinoz Faxridinovna Yunusova Chirchik State Pedagogical University 3th -year-student in Foreign languages and literature (English)

Keywords:

fundamental, comprehension, competence, learning process, categorization, consciousness.

Abstract

This article is about the theory of lexicological skills which we use during the teaching period. In this period learning process is important as well. The ability to retrieve nine lexical components; instantly combine them with the preceding or following words. Keep in mind that there are no concrete descriptions of what constitutes a competence.

References

Гальскова Н.Д., Никитенко З. Н., Теория и практика обучения иностранным языкам. Начальная школа, Москва: Айрис Пресс, 2004 – 240с.

Гез Н.И., Методика обучения иностранным языкам в средней школе, Москва: Высшая школа, 1982 – 373 с.

Гурвич П.Б., Теория и практика эксперимента в методике преподавания

иностранного языка. Владимир, 1980

Е.И. Пассов, Н.Е. Кузовлева. Основы коммуникативной теории и технологии иноязычного образования: методическое пособие для преподавателей русского языка как иностранного — М.: Русский язык. Курсы, 2010. — 568 с.

С.Ф.Шатилов, З.И.Цырлина . ОБУЧЕНИЕ УСТНОЙ ИН0НЗЫЧН0Й РЕЧИ В ШКОЛЕ И ВУЗЕ; Сборник научных работ- Ленинградский ордена Трудовой расного Знамени государственный педагогический институт имени

А.И.Герцена (ЛГПИ им. А.И.Герц ен а), 1977.

Downloads

Published

2023-01-26

How to Cite

Yunusova, S. F. (2023). THEORY OF LEXICOLOGICAL SKILLS IN THE TEACHING AND LEARNING PROCESS. INTERNATIONAL CONFERENCES, 1(2), 238–241. Retrieved from http://erus.uz/index.php/cf/article/view/1518