IMPROVING THE PRAGMATIC COMPETENCE OF FUTURE OFFICERS

Authors

Keywords:

competence, foreign language competence, pragmatic competence, cadets, Russian as a foreign language.

Abstract

This article analyzes the concept of “foreign language competence”, as well as one of its main components – “pragmatic competence”. Having traced the main approaches to their improvement, the author analyzed the positions of a linguodidacticist, whose views on the problem are of particular importance for this study and developed theoretical conclusions.

References

Закон Республики Узбекистан об образовании. Принят Законодательной палатой 19 мая 2020 года. Одобрен Сенатом 7 августа 2020 года. [Электронный ресурс]: https://lex.uz/ru/docs/5013009 (дата обращения 15.10.2022).

Ахмедова Л.Т. Общеевропейские компетенции владения иностранным языком: изучение, обучение, оценка» в образовательном процессе Республики Узбекистан. // Научно-методический электронный журнал «Методика. Назария ва амалиёт/ методика методологияси» // науч.статья. Т., 2017. 71 с.

Багузина Е.И. Веб-квест технология как дидактическое средство формирования иноязычной коммуникативной компетенции (на примере студентов неязыкового вуза): автореф. дис. канд. пед. наук. М., 2012. 29 с.

Utenbaeva G. M. The importance of listening skills in teaching Russian language to the cadets of military institute //EPRA International Journal of Research and Development (IJRD), INDIA SJIF Impact Factor. – Т. 6. – С. 18-21.

Downloads

Published

2023-03-20

How to Cite

Utenbaeva , G. M. (2023). IMPROVING THE PRAGMATIC COMPETENCE OF FUTURE OFFICERS. Educational Research in Universal Sciences, 2(1 SPECIAL), 353–356. Retrieved from http://erus.uz/index.php/er/article/view/1817