ОЛИЙ ТАЪЛИМ МУАССАСАЛАРИДА ЎҚУВ ЖАРАЁНИНИ ТАШКИЛ ЭТИШНИНГ ҲОЗИРГИ ҲОЛАТИ
Keywords:
таълим, рақамли технологиялар, мобил дастурий восита, ахборот технологиялари, интерфаол технологиялар, медиатаълим, кўникма, малака.Abstract
Дунё тажрибасидан ўқув жараёнини виртуал тарзда лойиҳалаш (Simulations), масофавий таълим (Moodle, Ilias, Dokeos ва ҳ.к.) шаклларини кенг татбиқ этиш, илғор технологияларни қўллаш билан бир қаторда таълим жараёнини рақамлаштириш, касбий фаолиятга инновацион тайёрлаш жараёнини ривожлантиришда, дастурий таълим воситаларидан фойдаланиш методикасини такомиллаштириш муҳим аҳамият касб этмоқда. Айниқса, жаҳонда замонавий таълим тизими шаклланаётган бир даврда рақамли технологиялардан амалиётда фойдаланиш, виртуал технологияларни оммалаштириш, таълимнинг янги методик моделларини яратиш ва уларни таълим жараёнида қўллашга алоҳида эътибор қаратилмоқда. Бу эса, ўз навбатида, таълим сифатини тубдан яхшилашга, белгиланган ўқув дастурларининг талабалар томонидан тўла бажарилишига, талабаларнинг шахсий қизиқишларини ортиришига хизмат қилади. Ушбу мақолада бугунги кунда талабаларга мобил дастурий воситалар орқали дарс машғулотларини ташкил этиш ҳолати ва уни ривожлантириш босқичлари ҳақида фикр юритилган.
References
Ўзбекистон Республикаси Президентининг “Рақамли иқтисодиёт ва электрон ҳукуматни кенг жорий этиш чора-тадбирлари тўғрисида” ги ПҚ-4699-сонли Қарори (Манба: https://lex.uz/docs/4800657).
Ўзбекистон Республикаси Президентининг 2019 йил 8 октябрдаги “Ўзбекистон Республикаси Олий таълим тизимини 2030 йилгача ривожлантириш концепциясини тасдиқлаш тўғрисида”ги ПФ-5847-сонли Фармони.
Шаронин Ю.В. Цифровые технологии в высшем и профессиональном образовании: от личностно ориентированной smart-дидактики к блокчейну в целевой подготовке специалистов. Современные проблемы науки и образования. ISSN: 2070-7428 https://elibrary.ru/item.asp?id=37031954 М., 2019. – 94 с.
Лутфиллаев М.Х., Ш.М.Хасанов. Разработка и внедрение виртуальных ресурсов в методической системе на основе компьютерных имитационных моделей для инклюзивного образования // LAP Lambert Academic Publiting, Germani.- 2020. -167 p.
Вербицкий А.А., Цифровое обучение: проблемы, риски и перспективы// Электронный научно-публицистический журнал “Homo Cyberus”. - 2019. - №1(6).