ABDULLA AVLONIY ASARLARINING TA’LIM TIZIMIDAGI AHAMIYATI VA O‘RNI
Keywords:
Abdulla Avloniy, jadidchilik, ma’rifat, maktab, ta’lim, tarbiya, maktab, muallim, zamonaviy ta’lim, madrasa, jamiyat, “Turkiy guliston yoxud axloq”, tarix, ziyoli.Abstract
Ushbu maqolada buyuk va ma’rifatpar alloma, jadid adabiyotining yetuk namoyondalaridan biri Abdulla Avloniy asarlarining dolzarbligi va bugungi kun ta’lim tizimidagi ahamiyati haqida so‘z boradi. Yosh avlodga ta’lim tarbiya berishda Abdulla Avloniy yaratgan darsliklari va asarlari asosida darslik va qo‘llanmalar yozish va ularni tatbiq qilish to‘g‘risida aytib o‘tilgan. Ma’rifatparvar adibning bugungi kungacha o‘z qiymati va dolzarbligini yo‘qotmagan bir qancha ilmiy va badiy asarlari tahlili keltirilgan.
References
Umumiy pedagogika. R.A. Mavlonov, N.H.Rahmonqulova,K.O.Matnazarov, M.K.SHirinov, S.Hafizov. ,,Fanva texnologiya ‘‘ nashriyoti. Toshkent 2018
Umumiy pedagogika nazariyasi va amaliyoti. B.X.Xodjayev. ,, Sanoat-standart’’nashriyoti. Toshkent, 2017
Turkiy guliston yoxud axloq. Abdulla Avloniy. ,,O‘qituvchi ‘‘nashriyoti.
Toshkent, 1992
To‘xliyev B, Shamsiyeva M, Ziyodova T. O‘zbek tili o‘qitish metodikasi. -Toshkent: O‘zbekiston Yozuvchilar uyushmasi Adabiyot jamg‘armasi nashriyoti, 2006. Ch.Buxoro: Buxoro davlat universiteti, 2006, 63-66- betlar.
Tolipov O‘.Q, Usmonboyeva M. Pedagogik texnologiyalarning tatbiqiy asoslari. - Toshkent: “Fan”, 2006. -B.262.
Qosimov B. (2002). Milliy uyg‘onish. T.: “Ma’naviyat”, – B. 400.
Qosimov B., Yusupov Sh., Dolimov U. va boshqalar. (2004). Milliy uyg‘onish davri o‘zbek adabiyoti. T.: “Ma’naviyat”, – B. 464.
Hamroyev Sh.E. (2021). Boshlang‘ich sinflarda jadidlar merosidan foydalanish. Monografiya. Qarshi: “Fan va ta’lim”, – B. 216.