OLIY TA’LIMDA “SIFAT” TUSHUNCHASI, KO‘P QIRRALI XUSUSIYATI VA O‘LCHOVLARI
Keywords:
Oliy ta’lim sifati, Ko‘p qirrali o‘lchovlar, Samaradorlik, Ta’lim sifatini oshirish, Talabalarga qaratilgan yondashuv, Fakultet ekspertizasi, Infratuzilma, Ijtimoiy ahamiyat, Akkreditatsiya, Reytinglar, Talabalarning fikr-mulohazalari, Natijaga asoslangan baholash, Doimiy takomillashtirish, Ishtirok etish, Turli xillik, Benchmarking, Taqriz, Institutsional baholash.Abstract
Ushbu maqola oliy taʼlim sifati koʻp qirrali tushuncha boʻlib, u turli jihatlarni oʻz ichiga oladi, ularning har biri taʼlim muassasasi samaradorligini baholash va taʼminlashda hal qiluvchi ahamiyatga ega. Oliy ta’lim sifatining turli o‘lchovlarini o‘rganish, uning kontseptual asoslari, xususiyatlari va o‘lchovlarini o‘rganishga qaratilgan. Ushbu maqola ko‘p qirrali jihatlarni tushunish orqali manfaatdor tomonlar ta’lim natijalari va tajribalarini yaxshilash uchun hamkorlikda ishlashi mumkin.
References
Harvey, L. va Green, D. (1993). Sifatni aniqlash. Oliy taʼlimda baholash, 18(1), 9-34.
Ochilova B. M. 2023-yil, 22 – noyabr, Ta’limda mukammallik: xorij nazariya va modellari. “RAQOBATBARDOSH KADRLAR TAYYORLASHDA FAN – TA’LIM – ISHLAB CHIQARISH INTEGRATSIYASINI TAKOMILLASHTIRISH ISTIQBOLLARI ” MAVZUSIDAGI XALQARO ILMIY-AMALIY KONFERENSIYA. 75-76.
Knight, P. (2001). Murakkablik, javobgarlik va maktabni yaxshilash. Journal of Educational Administration, 39(4/5), 364-377.
Oliy ta’lim sifatini ta’minlash agentligi (QAA). (2018). Oliy ta’limda sifatni tushunish.
OECD. (2007). Sifat va dolzarblik: Ta’lim bo‘yicha xalqaro hisobotlarning qisqacha mazmuni.
Altbach, PG, Reisberg, L. va Rumbley, LE (2009). Global oliy ta’lim tendentsiyalari: akademik inqilobni kuzatish.