INKLYUZIV TA’LIM NAZARIYASIDA IJTIMOIY YONDASHUV MODELI

Authors

  • Dildora Ro‘ziyevna Hamrayeva Nizomiy nomidagi Toshkent davlat pedagogika universiteti Maktabgacha ta’lim fakulteti tyutori.

Keywords:

Inklyuziv ta’lim, inklyuziv ta’lim maqsadi, inklyuziv ta’lim tamoyillari, imkoniyati cheklangan bolalar, ijtimoiylashuv, maktabgacha ta’limda inklyuziv ta’lim.

Abstract

Inklyuziv ta’lim vazifasi bolalarning qobiliyatlari va holatidan qat’i nazar, ularning barchasiga sifatli ta’lim taqdim etishdan iborat. Shu bilan birga, inklyuzivlik tamoyili imkoniyatlari cheklangan bolalar ijobiy ruhiy va ijtimoiy rivojlanishga ega bo‘lishlari uchun oilada yashashlari va o‘z tengdoshlari bilan birga oddiy maktabda bilim olishlari lozimligini nazarda tutadi. Inklyuziv ta’lim tizimi nogironlar aravachasidagi bola yaqin atrofda joylashgan har qanday maktabda ta’lim olishi, o‘zlashtirishda qiynalayotgan bo‘lsa, o‘qish va yozishga o‘rganish uchun maxsus yordamga ega bo‘lishi, darslarga qatnamay qo‘ygan bolaga esa maktabga qaytish uchun tegishli yordam ko‘rsatilishini kafolatlaydi. Ushbu maqolada aynan shu xususida so‘z yuritiladi.

References

Qodirova, F., Ibadullayeva, S. N. (2021). Ta’limda tolerantlikka erishish kelajak o‘qituvchisini inklyuziv ta’limga tayyorlashga erishish sharti sifatida. Zamonaviy maktabda va jamiyat aloqadorli.

Ibadullayeva, S. N., Jurayeva, Z. (2021). Kar va zaif eshituvchi o‘quvchilarni inklyuziv ta’limga tayyorlashda korreksion mashg‘ulotlarning ahamiyati. Inklyuziv ta’limning dolzarb masalalari.

Sh.N.Ibadullayeva magistrlik dissertasiya “ Ta’lim klasteri asosida inklyuziv ta’lim samaradorligini oshirishning samarali omillarini aniqlash” 2022 y.

Downloads

Published

2023-12-22

How to Cite

Hamrayeva , D. R. (2023). INKLYUZIV TA’LIM NAZARIYASIDA IJTIMOIY YONDASHUV MODELI. Educational Research in Universal Sciences, 2(17 SPECIAL), 84–87. Retrieved from http://erus.uz/index.php/er/article/view/5149